Search This Blog

Friday, May 5, 2017

רבקי קראוס: גם אדם שפועל 'רגיל' ייתכן ומסווה כאב גדול


בנהר מתחת לגשר 'ביר מאונטן' בניו יורק נמשכים גם בימים האחרונים החיפושים אחר מלכי ליבוביץ, הנעדרת מזה מספר ימים וככל-הנראה נפלה אל המים בנסיבות טראגיות ומאז נעלמו עקבותיה.

רבקי קראוס, שבעלה יענקי מצא את מותו אף הוא באורח טראגי לפני פחות משנה בפתח ביתו בשכונת בורו פארק בניו יורק, פרסמה בימים האחרונים פוסט רווי כאב ודמעות, בדף הפייסבוק שנפתח לזכרו של בעלה, על האסון הנורא כשהיא סופדת למלכי חברתה הטובה.

"המשפחה שלי חוותה אובדן דומה רק לפני 9 חודשים. אירוע טראגי שהינו הדבר הנורא מכל שאדם עשוי לעבור", כותבת קראוס. "אינני רוצה להיכנס לכל הפרטים אולם המשפחה והחברות חיזקו אותי באותה תקופה ללא צורך בדיבורים".

"את מלכי הכרתי והיא היתה יפה וחזקה. נשמה. היא עודדה אותי ותמכה בי כל כך באותה תקופה קשה בה איבדתי את בעלי. זה מדהים עד כמה אדם יכול לתת כוח לשני גם כשהוא עצמו נמצא במצוקה", כותבת רבקי.


רבקי מוסיפה כי "כולנו צריכים ללמוד מכך שגם אם אדם פועל כאילו 'רגיל' ייתכן והוא מסווה כאב גדול. הלוואי שהייתי יודעת אז מה היא מרגישה, אבל כעת אני יכולה להבין יותר לעומק דברים שהיא אמרה לי. איך הבינה את מצבי והיתה רגישה כלפיי. היא תמיד ידעה לחייך ולעודד, עם חיוך על הפנים נותנת חיבוק".

רבקי קראוס מוסיפה כי "אני לא יודעת מה לומר לבנה, בעלה, המשפחה כל החברים. לא כולם יודעים איך וכיצד להגיב. הם רוצים לעודד אבל אינם יודעים איך. כל אחד מקבל את הדברים אחרת. אל תפחדו. כולם צריכים תמיכה ועידוד. תחשבו עליהם, תתנו מילה טובה.

"אל תהיו חטטנים, אל תפיצו שמועות אל תאמינו לכל דבר, אל תדברו מידי ואל תיכנסו לפרטי פרטים שלא לצורך", היא מבקשת. "זה לא מכבד אף אחד, חייבים לכבד את הפרטיות. תגידו להם משפטים של תמיכה, אתם תתגברו. לפעמים לא צריך אפילו לדבר אם אין מה להגיד. פשוט תהיו שם ותשתקו אבל תהיו נוכחים בשבילם".

לסיום היא כותבת: "אל תספרו מה הם היו צריכים לעשות כדי למנוע וכיצד היו צריכים לפעול. תאמינו לי הם עשו כל מה שהם יכלו. תהיו חזקים, תחשבו חיובי ותתפללו לה'".

No comments:

Post a Comment